همشهری آنلاین: بشار اسد، رییس جمهوری سوریه روز سه شنبه در سخنان مهمی اظهار داشت ، تا زمانی که حاکمیت سوریه و استقلال و تصمیم گیری آن محترم شمرده شود ، هیچ دری در مقابل تلاش های عربی بسته نمی شود.

بشار اسد

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ، وی در پنجمین سخنرانی خود از زمان آغاز ناآرامی ها در سوریه روز سه شنبه در جمع هزاران نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه دمشق ، بدون نام بردن از کشور خاصی ، افزود : متاسفانه امروز برخی از کشورهای منطقه به دنبال ماجراجویی هستند ، بدون اینکه توجه داشته باشند که ماجراجویی آنها ممکن است به شعله ور شدن جنگ در منطقه منتهی شود.

رییس جمهوری سوریه تصریح کرد: کسانی که می گویند بشار اسد نمی خواهد از منصب خود کنار برود، بهتر است ساکت شوند چرا که من از مسوولیت فرار نمی کنم.

بشار اسد اهمیت مسوولیت را در حمایت از مردم دانست و تاکید کرد :متاسفانه دخالت بیگانگان در امور داخلی سوریه امروز ترکیبی از کشورهای عربی و خارجی است و تاسف آور تر آنکه بخش عربی این دخالت خصمانه تر از بخش خارجی آن است.

وی با اشاره به فشارهای اتحادیه عرب علیه ملت و دولت سوریه گفت که اتحادیه عرب بدون سوریه عربیت خود را از دست می دهد. نباید از اقدامات این اتحادیه درباره سوریه تعجب کرد چرا که وضع آن ناشی از وضعیت آشفته جهان عرب است.

رییس جمهوری سوریه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که اصلاحات و تروریسم متفاوت هستند ، تصریح کرد : بخش عمده ای از مردم سوریه امروز به دنبال اصلاحات هستند و از نظر ما این موضوع دارای روند طبیعی است و از سال 2000 شروع شده است .

بشار اسد در سال 2000 و پس از مرگ پدرش حافظ اسد به ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد.

وی هم چنین در رابطه با ناآرامی ها تاکید کرد که هیچ دستوری برای تیراندازی به سوی مردم از سوی هیچ نهاد دولتی صادر نشده است .

رییس جمهوری سوریه در ارتباط با فساد در این کشور نیز گفت : مبارزه با فساد بدون ساماندهی نهادهای دولتی امکان پذیر نیست.

وی گفت : انتخابات وقتی نتیجه می دهد که مشارکت گسترده مردمی در آن وجود داشته باشد.

اسد با تاکید بر اینکه برای تشکیل دولتی فراگیر تلاش می کند ،‌گفت : چنین دولتی مرکب از سیاستمداران ، متخصصان و نماینده تمامی جامعه است. کشور برای تشکیل چنین دولتی به فرزندان صادق خود بدون توجه به رویکرد سیاسی آنان نیازمند است . ما به سمت تغییر حرکت می کنیم و بخشی از این تغییر به عهده نسل جوان است.

کد خبر 156831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز